محل لوگو

محصول نهايي گزارشگري مالي


محصول نهايي گزارشگري مالي. صورت هاي مالي است. هر صورت مالي منعكس كننده اطلاعاتياست كه در مجموع مي تواند تصوير روشني از واحد تجاري مورد نظر ارائه نمايد. صورتسود و زيان جامع يكي از صورت هاي مالي است كه ميزان افزايش يا كاهش حقوق صاحبانسرمايه را از بابت درآمدها و هزينه هاي مختلف نشان ميدهد. سرمايه گذاران. اعتباردهندگان. مديريت و سايرين جهت اتخاذ تصميم هاي اقتصادي به اطلاعاتي در موردعلل تغيير دارايي ها و بدهيهاي بنگاه. نتايج معاملات و آثار رويدادها و شرايطبرخاسته از محيط نياز دارند. هدف اصلي اين تحقيق بررسي تاثير ارائه ي صورت سود وزيان جامع بر تصميم گير ي هاي استفاده كنندگان از ديدگاه آنان است. از اين رو بااستفاده از متون و ادبيات حسابداري مولفه هاي تصميم گيري شناسايي گرديد و مبنايطراحي سوال هاي ابزار اندازه گيري قرار گرفت. اطلاعات لازم براي تحقق بخشيدن بهاهداف تحقيق با استفاده از پرسشنامه جمع آوري شد. جامعه آماري پژوهش متشكل از دوگروه استفاده كننده صورت هاي مالي شامل مديران (كارشناسان ارشد مالي) شركت هايسرمايه گذاري با تعداد 103 نفر و مديران مالي (كارشناسان ارشد مالي) صنعت آب و برقبا تعداد 120 نفر بود. اين تحقيق شامل دو فرضيه است. فرضيه اول تحقيق مربوط بهتاثير ارائه صورت سود و زيان جامع بر تصميم گيري هاي استفاده كنندگان صورت هاي مالياز ديد استفاده كنندگان صورت هاي مالي است. نتايج آزمون فرضيه اول كه با استفاده ازروش توزيع دو جمله اي در سطح معني داري 0.05 انجام پذيرفت. نشان مي دهد كه صورت سودو زيان جامع بر تصميم گيري هاي استفاده كنندگان تاثير دارد. فرضيه دوم تحقيق مرتبطبا تفاوت بين ديدگاه هاي استفاده كنندگان صورت هاي مالي در ارتباط با تاثير صورتسود و زيان جامع بر تصميم گيري هاي آنان مي باشد. نتايج آزمون اين فرضيه كه بااستفاده از تحليل آماري كاي دو در سطح معني داري 0.05 انجام پذيرفت. نشان مي دهد كهتفاوت معني داري بين ديدگاه هاي استفاده كنندگان صورت هاي مالي وجود ندارد.

 

چگونه است كه تعديلات سنواتي هم در سود و زيان انباشته مي آيد و هم در سود و زيان جامع

تعديلات سنواتي،تعديلات با اهميتي است که به سنوات قبل مربوط مي شود و اولا به منظور اصلاح مانده اول دوره سود و زيان انباشته و ثانيا به منظور افشاء بخشي از تغييرات سود و زيان انباشته (بين مانده اول دوره و مانده پايان دوره) در صورت گردش سود و زيان انباشته منعکس مي گردد.مانده اول دوره و مانده پايان دوره سود و زيان انباشته ،بخشي از تراز وضعيت مالي مقايسه اي شرکت مي باشد.

صورت سود و زيان جامع نشان دهنده تمام درآمدها و هزينه هاي شناسايي شده طي دوره اعم از تحقق يافته و تحقق نيافته مي باشد. بموجب استانداردهاي حسابداري ايران و يا به استناد قوانين،برخي درآمدها و هزينه ها در صورت سود و زيان دوره منظور نشده و در صورت سود و زيان جامع منعکس و در بخش حقوق صاحبان سهام ترازنامه طبقه بندي مي گردند.
تعديلات سنواتي جزيي از سود و زيان جامع نمي باشد بلکه به جهت اينکه سود و زيان طبق مفهوم نگهداشت سرمايه مالي( مطابق مفاد مفاهيم نظري گزارشگري مالي ايران) تفاوت حقوق صاحبان سرمايه اول دوره و پايان دوره به استثناي آورده و ستانده صاحبان سهام مي باشد لذا به جهت انعکاس تمام تغييرات شناسايي شده در دوره مالي،به سود و زيان جامع سال مالي اضافه يا کسر مي گردد تا کل تغييرات حقوق صاحبان سهام را نشان دهد.

صورت سود و زيانصورتي است که وضعيتفعاليتهايمالي يک موسسه و نتيجه آن را در يک تاريخ معين نشان مي دهد . بنابراين بدونوجود صورت سود و زيان نمي توان از چگونگي فعاليتهاي مالي طي يک دوره آگاه گرديد

به طور کلي بايد گفت که صورتهاي مالي به منظور دادن اطلاعاتي در موردقابليت سودآوري و قدرت پرداخت بدهيهاي واحدهاي انتفاعي به استفاده کنندگان از اينصورتها تهيه مي گردند و صورت سود و زيان که از جمله مهمترين اين صورتها هستند حاوياطلاعاتي است که قابليت سود آوري موسسه را نشان مي دهد


به طور کلي هر فرددر زندگي روزانه اش مي تواند ميزان سود و زيان حاصل از دسترنجش را با يک تفريقسادههزينهها ازدرآمدها بدست آورد . دريک موسسه نيز وضعيت به همين طريق است و سود و زيان آن موسسهدر طيدوره ماليبه ترتيب زير حاصل مي گردد :

هزينه ها در طي دوره مالي -درآمد در طي دوره مالي =سودويژه در طي دوره مالي

درآمد در طي دوره مالي- هزينه ها درطي دوره مالي = زيان ويژه در طي دوره مالي
اين صورت نيز دارايعنواني مشتمل بر سه سطر است که سطر اول نام موسسه اي است که اين صورت براي آن تهيهمي گردد و سطر دوم نامصورتمالي يعني صورت سود و زيان است و سطر سوم شامل دوره مالي که اين صورت براي آنتهيه مي گردد مي باشد که به صورت براي سال / ماه منتهي به ...... نوشته مي شود


براي تهيه صورت سود و زيان پس از نوشتن عنواندرآمدها را بهصورت ستوني مي نويسيم ، سپس هزينه ها را پس از جمع درآمدها مي نويسيم و پس از آنجمع هزينه ها را از جمع درآمد کم مي کنيم در صورتي که عدد مثبتي به دست آمدسود ويژهدوره مالي و در صورتي که عددي منفيبه دست آمدزيان ويژهدوره مالي به دست مي آيد .

البته اين صورت سود و زيان از ساده ترين شکل صورتهاي سود و زيان است کهبرايشرکتهاي خدماتيمورد استفاده قرار مي گيرد .

ترازنامه كه گاهي اوقات به آن صورت وضعيت مالي نيز گفته مي شود عبارت است از فهرستي از تمام داراييها ، بدهيها و سرمايه يك واحد تجاري در يك تاريخ زماني معين كه معمولاً پايان دوره مالي مي باشد .

به طور كلي ترازنامه بر اساس معادله حسابداري يعني سرمايه + بدهيها = داراييها شكل گرفته است و همانطور كه از نامش (ترازنامه) پيداست هر دو طرف آن بايد برابر باشد و به دو طريق تهيه مي شود :

1- شكل حساب تي (T)

2- شكل گزارشي

چون معمولاً ترازنامه به شكل تي تهيه ميشود لذا در اين درس فقط شكل تي آن را توضيح ميدهيم .

در ترازنامه به شكل تي تمام داراييها اعم از جاري و ثابت در سمت راست ترازنامه و تمام بدهيها اعم از جاري و بلندمدت و حساب سرمايه در سمت چپ ترازنامه آورده مي شوند .

ترازنامه با توجه به اطلاعات موسسه خدماتي محمد و حسن به شكل تي به صورت زير مي باشد :

موسسه خدماتي محمد و حسن

ترازنامه

به تاريخ 31/2/84

 

داراييهاي جاري:

صندوق 250.000

بانك 86.312.500

بدهكاران 2.000.000

ملزومات 500.000

جمع داراييهاي جاري 89.062.500

داراييهاي ثابت :

اثاثه 2.000.000

جمع داراييهاي ثابت 2.000.000

 

 

 

 

 

 

 

جمع داراييها 91.062.500

 

بدهيهاي جاري :

بستانكاران 500.000

جمع بدهيهاي جاري 500.000

بد هيهاي بلند مدت :

اسناد پرداختني 30.000.000

جمع بد هيهاي بلند مدت 30.000.000

جمع بد هيها 30.500.000

سرمايه :

سرمايه اول دوره 50.000.000

اضافه ميشود :

سرمايه گذاري مجدد 10.000.000

سود ويژه2.062.500

كسر ميشود :

برداشت (1.500.000)

سرمايه پايان دوره 60.562.500

 

جمع بدهيها و سرمايه 91.062.500

 

صورت حساب سود و زيان income statement
صورت حساب سود و زيان همانطور كه از نامش پيداست جهت تعيين سود يا زيان ويژه واحد مالي تهيه ميشه و شامل خلاصه اي از درآمدها و هزينه هاي براي يك دوره زماني معين مي باشد.
اين صورت حساب معمولا به دو طريق تهيه مي شود :

1- تك مرحله اي
2- دو مرحله اي
صورت حساب سود و زيان به روش تك مرحله اي :
در اين روش ابتدا كليه درآمد ها يكجا و در ادامه كليه هزينه ها در زير آنها آورده مي شود و در نهايت از تفاضل آنها به سود يا زيان قبل از كسر ماليات مي رسيم كه با كسر ماليات (در صورتي كه موسسه سود داشته باشد) به سود يا زيان بعد از كسر ماليات يا همان سود يا زيان ويژه خواهيم رسيد .
صورت حساب سود و زيان به روش دو مرحله اي :
در اين روش ابتدا درآمدهاي عملياتي آورده شده در ادامه هزينه هاي عملياتي ذكر مي گردد كه از تفاضل اين دو به سود يا زيان عملياتي مي رسيم در مرحله بعد درآمدهاي غير عملياتي و هزينه هاي غير عملياتي آورده مي شود كه از تفاضل اين مرحله و مرحله قبل به سود و زيان قبل از كسر ماليات مي رسيم كه با كسر ماليات به سود و زيان بعد از كسر ماليات يا همان سود و زيان ويژه خواهيم رسيد .
به صورت حساب سود و زيان صورت حساب درآمد يا صورت حساب عمليات نيز گفته ميشود . مهمترين بخش صورت حساب سود و زيان قسمت پاياني آن يعني سود يا زيان ويژه است كه نتيجه فعاليت يك واحد تجاري را نشان مي دهد كه آيا واحد تجاري در طول دوره مالي فعاليتش سود آور بوده است و يا خير.
به طور كلي صورت سود و زيان يك واحد خدماتي به روش تك مرحله اي به صورت زير مي باشد :

موسسه خدماتي ............
صورت حساب سود و زيان
براي سال مالي منتهي به 29/12/××

درآمد ها :
درآمد خدمات ××
كسر مشود هزينه ها :
هزينه اجاره ××
هزينه بيمه ××
هزينه حقوق ××
هزينه آب و برق و تلفن ××
جمه هزينه ها (××)
سود (زيان) قبل از كسر ماليات ××
ماليات (×)
سود (زيان) ويژه ××


حالا با توجه به مطالب ارائه شده در بالا و با توجه به مفروضات درسهاي قبلي صورت حساب سو و زيان براي موسسه خدماتي محمد و حسن يه شكل زير تهيه ميشود :

موسسه خدماتي محمد و حسن
صورت حساب سود و زيان
براي دوره مالي منتهي به 31/2/84

درآمد :
درآمد خدمات آموزشي 5.000.000
كسر ميشود هزينه ها :
هزينه اجاره 1.000.000
هزينه حقوق 1.000.000
هزينه آب و برق و تلفن 250.000
جمع هزينه ها 2.250.000
سود و (زيان) قبل از كسر ماليات 2.750.000
ماليات به ماخذ 25% (687.500)
سود (زيان) ويژه 2.062.500

* سود(زيان) ويژه :چنانچه درآمد هاي يك واحد مالي نسبت به هزينه هاي آن بيشتر باشد آن واحد مالي داراي سود بوده و اگر هزينه ها نسبت به درآمد ها بيشتر باشند واحد مالي داراي زيان است .
** درآمد هاي عملياتي و هزينه هاي عملياتي به مواردي گفته ميشود كه مستقيماً مربوط به عمليات جاري و اصلي شركت است و در غير اينصورت از اصطلاح درآمد و هزينه غير عملياتي استفاده ميشود . بطور مثال در موسسه خدماتي محمد و حسن درآمد آموزشي جزو درآمد هاي عملياتي بوده و اگر همين موسسه با فروش يكدستگاه خودرو منافعي به دست بياورد چون جزو عمليات جاري آن نبوده بنابر اين درآمد آن غير عملياتي محسوب ميشود .
*** مآخذ 25% طبق قانون مالياتهاي مستقيم محاسبه شده است .

صورت حساب سرمايه يکي از صورتهاي مالي است و بيانگر خلاصه تغييراتي است كه در سرمايه يك واحد تجاري طي يك دوره مالي يا يكسال مالي روي مي دهد .

صورت حساب سرمايه با سرمايه اول دوره شروع شده در مرحله بعدي اگر مالكين شركت سرمايه گذاري مجدد در موسسه خود انجام داده باشند مبلغ اين سرمايه گذاري به سرمايه اول دوره اضافه ميشه همچنين اگر سود ويژه هم در طي همان دوره كسب كرده باشند مبلغ اين سود نيز به سرمايه اول دوره اضافه مي شود اما در ادامه اگر مالكين برداشتي از حساب شركت كرده باشند يا اينكه در طي دوره زيان ويژه داشته باشند ، اين دو مبلغ از سرمايه اول دوره كسر مي شود كه در نهايت به مبلغ سرمايه پايان دوره خواهيم رسيد .

پس به طور كلي تغييرات در سرمايه به دو صورت مي باشند

1- تغييراتي كه باعث افزايش در سرمايه اند

2- تغييراتي كه باعث كاهش در سرمايه اند

همانطور كه متوجه شديد مبلغ سرمايه گذاري مجدد و سود ويژه باعث افزايش در سرمايه شده و مبلغ برداشت مالكين از حساب شركت و زيان ويژه باعث كاهش در حساب سرمايه مي شوند .

 

صورت سرمايه يك واحد خدماتي به طور كلي به صورت زير تهيه ميشود :

موسسه خدماتي ..................

صورت حساب سرمايه

براي دوره مالي منتهي به 31/02/84

سرمايه اول دوره ×××

اضافه ميشود :

سرمايه گذاري مجدد ×××

سود ويژه ××

×××

كسر ميشود :

برداشت ××

زيان ويژه××

(××)

افزايش (كاهش) در سرمايه ×××

سرمايه پايان دوره ×××

 

نكته :

در طول يك سال مالي شركت يا سود دارد يا زيان ، اما من در صورت حساب سرمايه بالا هر دو مورد را اشاره كردم كه با توجه به اينكه شركت شما سود داشته يا زيان مي توانيد مبلغ موجود را در محل مناسب از صورت حساب سرمايه قرار داده و به اين ترتيب سرمايه پايان دوره را محاسبه نماييد .

حال با توجه به مطالب بالا صورت حساب سرمايه با توجه به اطلاعات مالي موسسه خدماتي محمد و حسن به شکل زير ارائه ميشود :

 

موسسه خدماتي محمد و حسن

صورت حساب سرمايه

براي دوره مالي منتهي به 31/02/84

سرمايه اول دوره 50.000.000

اضافه ميشود :

سرمايه گذاري مجدد 10.000.000

سود ويژه 2.062500

12.062.500

كسر ميشود :

برداشت 1.500.000

(1.500.000)

افزايش در سرمايه10.562.500

سرمايه پايان دوره 60.562.500

 

 

صورت‌ سود و زيان‌ جامع‌ به‌ طرق‌ زير به‌ اهداف‌ گزارشگري‌ مالي‌ كمك‌ مي‌كند:
الف ‌.تركيب‌ اطلاعات‌ مربوط‌ به‌ جنبه‌ عملياتي‌ عملكرد و موارد مرتبط‌ با آن‌ با ساير جنبه‌هاي‌ عملكرد مالي‌ واحد تجاري‌.
ب‌.ارائه‌ اطلاعاتي‌ كه‌ همراه‌ با اطلاعات‌ مندرج‌ در ساير صورتهاي‌ مالي‌ اساسي‌، براي‌ ارزيابي‌ بازده‌ سرمايه‌گذاري‌ در يك‌ واحد تجاري‌ مفيد واقع‌ شود.

صورت‌ سود و زيان‌ جامع‌ بايد موارد زير را به‌ ترتيب‌ نشان‌ دهد:
الف‌ .سود يا زيان‌ خالص‌ دوره‌ طبق‌ صورت‌ سود و زيان‌.
ب‌ .ساير درآمدها و هزينه‌هاي‌ شناسايي‌ شده‌ به‌ تفكيك‌.
ج ‌ .تعديلات‌ سنواتي‌.

با توجه به مطالب فوق صورت‌ سود و زيان‌ جامع زمانی کاربرد خواهد داشت که کلیه موارد لازم ( 3 مورد بالا در آن منعکس شوند ).
در نتیجه مورد الف (سود يا زيان‌ خالص‌ دوره) در صورت‌ سود و زيان‌ شناسایی و منعکس می گردد.مورد ج (تعديلات‌ سنواتي‌) نیز در صورت وجود (معمولا" در شرکتها وجود دارد)در گردش سود یا
زیان انباشته شناسایی و منعکس می گردد.ولیکن مورد ب (ساير درآمدها و هزينه‌هاي‌ شناسايي‌ شده‌ به‌ تفكيك‌) که شامل موارد زیر می باشد:
الف .درآمدها و هزينه‌هاي‌ تحقق‌ نيافته‌ ناشي از تغييرات‌ ارزش‌ داراييها و بدهيهايي‌ كه‌ اساساً به منظور قادر ساختن‌ واحد تجاري‌ به‌ انجام‌ عمليات‌ به نحو مستمر نگهداري‌ مي‌شـود و به موجب‌
استانداردهاي‌ حسابداري‌ مربوط‌ مستقيماً به‌ حقـوق‌ صاحبـان‌ سرمايـه‌ منظـور مي‌شود (از قبيل‌ درآمدهـا و هزينه‌هاي‌ ناشي از تجـديـد ارزيابي‌ داراييهاي‌ ثابت‌ مشهود).
ب‌.درآمدها و هزينه‌هايي‌ كه‌ طبق‌ استانداردهاي‌ حسابداري‌ به‌ استناد قوانين‌ آمره‌ مستقيماً در حقوق‌ صاحبان‌ سرمايه‌ منظور مي‌شود (از قبيل‌ مابه‌التفاوتهاي‌ حاصل از تسعير داراييها و بدهيهاي‌
ارزي‌ موضوع‌ ماده‌ 136 قانون‌ محاسبات‌ عمومي‌).
در شرکتها بسیار به ندرت اتفاق می افتند و وجود دارند، در نتیجه :
هرگاه‌ اجزاي‌ صورت‌ سود و زيان‌ جامع‌ محدود به‌ سود يا زيان‌ خالص‌ دوره‌ و تعديلات‌ سنواتي‌ باشد، ارائـه‌ صورت‌ سود و زيان‌ جامع‌ ضرورتي‌ ندارد.

در حال حاضر، بموجب استانداردهای حسابداری ایران و یا به استناد قوانین،برخی درآمدها و هزینه ها در صورت سود و زیان دوره منظور نشده و در صورت سود و زیان جامع منعکس و در بخش حقوق صاحبان سهام ترازنامه طبقه بندی می گردند.از جمله این اقلام می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- مازاد تجدید ارزیابی داراییهای ثابت مشهود،داراییهای نامشهود و سرمایه گذاریهای بلندمدت.
2- سود و زیان تسعیر داراییها و بدهیهای ارزی در شرکتهای دولتی مشمول ماده 136 قانون محاسبات عمومی.
3- بخشی از وجوه دریافتی توسط شرکتهای آب و برق از مشترکین(که طبق قانون به عنوان حقوق عمومی طبقه بندی می شود).
4- تفاوت تسعیر صورتهای مالی واحدهای مستقل خارجی.

موارد زیر از جمله دلایلی است که باعث عدم تحقق درآمدها و هزینه های فوق گردیده و لذا بندرت صورت سود و زیان جامع،همراه صورتهای مالی شرکتها مشاهده می شود:
1- بطور کلی مازاد تجدید ارزیابی داراییها در شرکتها(به استثنای شرکتهای دولتی که طبق مقرارت برنامه های سوم وچهارم توسعه اقتصادی کشور اقدام به تجدید ارزیابی داراییهای خود نموده اند) در سال تجدید ارزیابی،مشمول مالیات می باشد.
2- استهلاک مازاد حاصل از تجدید ارزیابی داراییهای شرکتها(به استثنای شرکتهای دولتی که طبق مقرارت برنامه های سوم وچهارم توسعه اقتصادی کشور اقدام به تجدید ارزیابی داراییهای خود نموده اند)جزو هزینه های قابل قبول نمی باشد.
3- تجدید ارزیابی داراییها مستلزم پرداخت هزینه های کارشناسی و ارزیابی است.
4- از آنجا که سرمایه گذاریهای بلند مدت برای مدت طولانی نگهداری می شوند،ارزش بازار آنها از نظر مربوط بودن به انداره گیری سود و زیان دوره،اهمیت چندانی ندارد زیرا که مدیریت شرکت قصد و یا توان آن را ندارد که این ارزش را از طریق فروش آنها متبلور سازد. به همین دلیل عمدتا از روش بهای تمام شده پس از کسر هرگونه ذخیره کاهش دائمی در ارزش استفاده می شود.البته صورتهای مالی سال 1385 شرکت رادیاتور ایران(سهامی عام) که یکی از شرکتهای پذیرفته شده در بورس می باشد،حاوی صورت سود و زیان جامع از بابت تجدید ارزیابی سرمایه گذاریهای بلند مدت می باشد.صورتهای مالی شرکت مذکور در سایت بورس قابل مشاهده می باشد.
5- سود و زیان تسعیر داراییها و بدهیهای ارزی در شرکتهای دولتی (مشمول ماده 136 قانون محاسبات عمومی) و همچنین بخشی از وجوه دریافتی توسط شرکتهای آب و برق از مشترکین(که طبق قانون به عنوان حقوق عمومی طبقه بندی می شود)،در صورت سود و زیان جامع اینگونه شرکتها منعکس می گردد . صورتهای مالی شرکتهای یاد شده کمتر در معرض دسترسی و مشاهده می باشد.
6- طبق استاندارد حسابداری شماره 16،روش تسعیر صورتهای مالی خارجی،به رابطه عملیاتی و تامین مالی بین واحد تجاری گزارشگر و عملیات خارجی بستگی دارد.طبق بند 27 این استاندارد،عملیات خارجی به دو بخش "عملیات خارجی لاینفک از عملیات واحد تجاری گزارشگر" و "واحد مستقل خارجی" تفکیک می شود.نشانه های تشخیص عملیات خارجی به عنوان "واحد مستقل خارجی"طی بند 30 استاندارد مذکور تشریح گردیده است.در برخی موارد،تشخیص "واحد مستقل خارجی" از "عملیات خارجی لاینفک از عملیات واحد تجاری گزارشگر" به وضوع میسر نیست و طبقه بندی مناسب عملیات خارجی مستلزم اعمال قضاوت است.در حال حاضر،کمتر شرکتی در ایران دارای واحد مستقل خارجی مطابق با شرایط مندرج در استاندارد حسابداری شماره 16 می باشد.اگر صورتهای مالی شرکت ایران خودرو که دارای عملیات خارجی در کشورهایی نظیر آذربایجان و سوریه می باشد،مشاهده کنید،خواهید دید که فاقد صورت سود و زیان جامع می باشد.

مبلغ قابل پرداخت 0 تومان

  انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 43
دانلود پاورپوینت کار با نرم افزار هلو

دانلود پاورپوینت کار با نرم افزار هلو

کار با نرم افزار هلو     فرمت فایل: pptx تعداد اسلاید ها: 29     بخشی از محتوا: کار با نرم‌افزار هلو طی 4 بخش انجام می‌شود: بخش اول (اطلاعات اول دوره) بخش دوم (انتهای عملیات اول دوره) بخش سوم (ورود اطلاعات طی دوره) بخش آخر (بستن حسابها) اجرای اولیه برنامه ... ...

جزوه حسابداری و حسابرسی آزمون حسابدار رسمی

جزوه حسابداری و حسابرسی آزمون حسابدار رسمی

جزوه حسابداری و حسابرسی آزمون حسابدار رسمی(استاندارد های حسابداری ایران )   حجم فایل 107 مگابایت   ... ...

دانلود فایل اصطلاحات تخصصی بیمه به زبان فارسی و انگلیسی

دانلود فایل اصطلاحات تخصصی بیمه به زبان فارسی و انگلیسی

اصطلاحات تخصصی بیمه به زبان فارسی و انگلیسی     فرمت فایل: pdf تعداد صفحات: 10 تعداد اصلاحات: 266     در این فایل تعداد 266 لغات و اصطلاحات (انگلیسی) تخصصی بیمه وجود دارد که به زبان شیرین فارسی ترجمه شده است. ... ...

آموزش نرم افزار همکاران سیستم و ورانگر فروش

آموزش نرم افزار همکاران سیستم و ورانگر فروش

نرم افزار خزانه داری_1510226104_1689_1864_1927.zip نرم افزار خدمات تعميرگاهي خودرو_1510226160_1689_1864_1583.zip نرم افزار دارایی های ثابت_1510226200_1689_1864_1832.zip نرم افزار کنترل کیفیت_1510226233_1689_1864_1042.zip نرم افزار ... ...

دانلود پکیج فیلم آموزش ویدئویی نرم افزار حسابداری رافع + کتاب PDF + نرم افزار رافع

دانلود پکیج فیلم آموزش ویدئویی نرم افزار حسابداری رافع + کتاب PDF + نرم افزار رافع

پکیج فیلم آموزش ویدئویی + کتاب PDF به همراه نرم افزار حسابداری رافع نوع فایل : ویدئویی قابل پخش در موبایل،کامپیوتر،تبلت و سایر دستگاه های پخش تعداد : 14 فایل ویدئویی زمان کل : 1 ساعت و 20 دقیقه عناوین ویدئو ها : 1-ویدئوی آموزش صدور سند افتتاحیه در رافع 7 2-ویدئوی ... ...

دانلود جزوه دست نویس اصول حسابداری

دانلود جزوه دست نویس اصول حسابداری

دانلود جزوه دست نویس اصول حسابداری جزوه دست نویس اصول حسابداری  اصول حسابداری  تعریف دارایی یک شرکت  مناسب برای مرور سریع و شرکت در امتحان  نکات کلیدی و مهم  ***** فرمت فایل :  پی دی اف   pdf  تعداد صفحات :  15 صفحه        ... ...

مقاله ترجمه شده اثر تعدیل چرخه زندگی سازمانی وارتباط بین روشهای تعاملی و تشخیصی  با استفاده از کنترل های عملکرد سازمانی

مقاله ترجمه شده اثر تعدیل چرخه زندگی سازمانی وارتباط بین روشهای تعاملی و تشخیصی با استفاده از کنترل های عملکرد سازمانی

شامل 19 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش فایل اصلی مقاله بصورت pdf هم موجود می باشد. عنوان فارسی: مقاله انگلیسی ترجمه شده: اثر تعدیل چرخه زندگی سازمانی و ارتباط بین روشهای تعاملی و تشخیصی با استفاده از کنترل های عملکرد سازمانی عنوان انگلیسی: The effect of cost goal ... ...

مقاله ترجمه شده اثر سواد اطلاعاتی روی عملکرد مدیریتی: نقش واسطه حسابداری مدیریت استراتژیک و نقش تعدیلی خودکارآمدی

مقاله ترجمه شده اثر سواد اطلاعاتی روی عملکرد مدیریتی: نقش واسطه حسابداری مدیریت استراتژیک و نقش تعدیلی خودکارآمدی

شامل 8 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش فایل اصلی مقاله بصورت pdf هم موجود می باشد. عنوان فارسی:مقاله انگلیسی ترجمه شده: اثر سواد اطلاعاتی در عملکرد مدیریتی: نقش واسطه حسابداری مدیریت استراتژیک و نقش تعدیل خودکارآمدی عنوان انگلیسی: The Effect of Information Literacy on ... ...

مقاله ترجمه شده استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه E-SCM  : یک دیدگاه چند مرحله ای

مقاله ترجمه شده استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه E-SCM : یک دیدگاه چند مرحله ای

شامل 28 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش فایل اصلی مقاله بصورت pdf هم موجود می باشد. عنوان فارسی: استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه E-SCM : یک دیدگاه چند مرحله ای عنوان انگلیسی: مقاله انگلیسی ترجمه شده   Using the balanced scorecard in assessing the ... ...

سوالات و پاسخ آزمون 94 تعیین سطح ماموران مالیاتی تمام سطوح

سوالات و پاسخ آزمون 94 تعیین سطح ماموران مالیاتی تمام سطوح

امروز قصد داریم در این بخش مجموعه سوالات آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی در 4 سطح را برای شما عزیزان در معرض نمایش بگذاریم با قیمت مناسب تنها 35/000 تومان . تمامی سوالات در هر 4 سطح به صورت تستی و 4 گزینه ای میباشد . موفق و پیروز باشید :) password : www.mofid-file.4kia.ir  ... ...

کاربرد کامپیوتر در حسابداری‎

کاربرد کامپیوتر در حسابداری‎

حسابداري عبارتست از مجموعه‌اي از اجزاي به‌هم‌پيوسته در داخل يک سازمان يا موسسه که به جمع آوري، تجزيه و تحليل، ثبت، طبقه‌بندي، تلخيص رويدادهاي مالي مي‌نمايد و اطلاعات را در قالب گزارشاتي در اختيار استفاده‌کننده‌گان درون سازماني و برون سازماني قرار مي‌دهد. ... ...

دانلود تحقيق در رابطه با شركت بسته بندي پاژپارس

دانلود تحقيق در رابطه با شركت بسته بندي پاژپارس

تحقيق در رابطه با شركت بسته بندي پاژپارس     تاريخچه :   اين تحقيق در رابطه با شركت بسته بندي پاژپارس مي باشد كه اندك زماني از تاسيس اين شركت مي گذرد كه ساخت آن در سال 82 شروع و در سال 83 به بهره برداري رسيده است و پرسنل آن 104 نفر مي باشد و محل كارخانه در شهرك صنعتي ... ...

دانلود مقاله مروری بر عملکرد طرح خاورمیانه بزرگ

دانلود مقاله مروری بر عملکرد طرح خاورمیانه بزرگ

مقاله مروری بر عملکرد طرح خاورمیانه بزرگ     درآمد طرح خاورمیانه بزرگ واکنش های بسیار متفاوتی را برانگیخته است. کشورهای اروپایی نسبت به عملی بودن و موفقیت طرح خاورمیانه بزرگ به دیده شک می نگرند و نگرانند که سیاست جدید آمریکا موجب تشدید بی ثباتی و فروپاشی دولت های منطقه ... ...

دانلود مقاله اشخاص حقیقی و اهلیت

دانلود مقاله اشخاص حقیقی و اهلیت

مقاله اشخاص حقیقی و اهلیت قسمتی از محصول:   اشخاص حقيقى   اشخاص حقيقى يا طبيعى در حقيقت همان انسان‌ها مى‌باشند که با متولد شدن داراى حقوقى مى‌گردند و تا در قيد حيات هستند آن را دارا مى‌باشند که به آن اهليت نيز مى‌گويند که در قانون مدنى موادى در خصوص اهليت وجود ... ...

دانلود مقاله تحقیق مفاهیم اولیه حسابداری صنعتی

دانلود مقاله تحقیق مفاهیم اولیه حسابداری صنعتی

دانلود مقاله تحقیق مفاهیم اولیه حسابداری صنعتی   کاربرد حسابداری بهای تمام شده چیست؟ گاهی تصور می شود کابرد حسابداری صنعتی و بهای تمام شده محدود به کارخانجات و صنایع تولیدی می باشد هرچند شاید مشهورترین کاربردآن در این جهت باشدولی سایر موسسات نیز از حسابداری بهای تمام شده ... ...

دانلود مقاله آيين‌نامه شرايط و ضوابط پذيرش سهام در بورس اوراق بهادار

دانلود مقاله آيين‌نامه شرايط و ضوابط پذيرش سهام در بورس اوراق بهادار

مقاله آيين‌نامه شرايط و ضوابط پذيرش سهام در بورس اوراق بهادار   ماده 1 در اجراي مواد 4 و 6 قانون تأسيس بورس اوراق بهادار مصوب ارديبهشت 1345، سهام شركت‌هاي متقاضي پذيرش در بورس اوراق بهادار براساس شرايط و ضوابط مقرر در اين آيين‌نامه در سه تابلو به شرح زير پذيرفته و در چهار ... ...

دانلود مقاله مسئولیت اجتماعی شرکتها

دانلود مقاله مسئولیت اجتماعی شرکتها

سايه روشنهايي از مسئوليت پذيري مسئوليت اجتماعي شركتها اشاره در نظرسنجي هزاره درباره مسئوليت اجتماعي شركتها كه در سپتامبر سال 1999 انجام شد، آمده است، «از هر سه شهروند، دو نفر مايلند شركتها از نقش تاريخي شان كه كسب سود، پرداخت ماليات، استخدام كاركنان و تبعيت از تمام قوانين ... ...

مقاله مرز ميان پنهان و آشكار پولشويي

مقاله مرز ميان پنهان و آشكار پولشويي

مقاله مرز ميان پنهان و آشكار پولشويي اشاره در بخش نخست اين گزارش گفته شد كه پولشويي فرايندي است كه مجرمان اقتصادي يا گروههاي سازمان يافته با توسل به آن، منشا و ماهيت مال حاصل از جرم را تغيير داده و آن را به حوزه اقتصادهاي رسمي وارد مي سازند و بر اين نكته نيز تاكيد شد كه ... ...

استاندارد های حسابداری

استاندارد های حسابداری

2 فایل pdf مربوط به تمامی استاندارد های رشته حسابداری . فایل اول مربوط به نحوه ارائه صورت های مالی است و فایل دوم به صورت جریان وجوه نقد اختصاص دارد. موفق باشید:)) password : www.mofid-file.4kia.ir ... ...

دانلود تحقیق ناکارآمدی نظام مالیاتی ایران علل و زمینه ها

دانلود تحقیق ناکارآمدی نظام مالیاتی ایران علل و زمینه ها

دانلود تحقیق ناکارآمدی نظام مالیاتی ایران علل و زمینه ها   »»بخشی از متن تحقیق ناکارآمدی نظام مالیاتی ایران علل و زمینه‌ها اگرچه مالیات ستانی در ایران نوپا نیست و همچنین از وصول مالیات به طریق نظام شبه سیستمی‌در حدود یک قرن در ایران می‌گذرد، اما همچنان نمی‌توان ادعا کرد ... ...

مقاله ترجمه شده انتشار شیوه های حسابداری مدیریت در شرکت های تولیدی ایران

مقاله ترجمه شده انتشار شیوه های حسابداری مدیریت در شرکت های تولیدی ایران

شامل 23 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش فایل اصلی مقاله بصورت pdf هم موجود می باشد. عنوان فارسی:مقاله انگلیسی ترجمه شده انتشار شیوه های حسابداری مدیریت در شرکت های تولیدی ایران عنوان انگلیسی: The Diffusion of Management Accounting Practices in Iranian Manufacturing ... ...

پاورپوینت مدیریت مالی ۱ ( آموزش  کامل درس مدیریت مالی ۱ پیام نور)(۲۷۶ اسلاید)(دکتر عباش ساووجی)

پاورپوینت مدیریت مالی ۱ ( آموزش کامل درس مدیریت مالی ۱ پیام نور)(۲۷۶ اسلاید)(دکتر عباش ساووجی)

پاورپوینت مدیریت مالی ۱ آموزش کامل درس مدیریت مالی ۱ رشته حسابداری و رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور به همراه سوالات امتحانی و پاسخ آنها منبع: انتشارات پیام نور ۲۷۶ اسلاید دکتر عباس ساووجی 6 ـ شركتي در نظر دارد تجهيزاتي به بهاي تمام شده (يك ميليون و دويست هزار) ... ...

دانلود جزوه درس حقوق تجارت

دانلود جزوه درس حقوق تجارت

جزوه درس حقوق تجارت   بخشی از متن جزوه: منابع حقوق تجارت: 1- قوانین تجاری: 1.اصلی: قانون تجارت 2. فرعی: هرجیزی غیر از قانون تجارت که با قوانین تحاری در ارتباط هستند(آیین نامه ی ثبت شرکتی – قانون ثبت اختراعات) 2- قوانین مدنی: آراء دیوان عالی کشور است ( وقتی دو دادگاه در ... ...

دانلود مقاله اقتصاد بازار و توزيع درآمد

دانلود مقاله اقتصاد بازار و توزيع درآمد

مقاله اقتصاد بازار و توزيع درآمد   اشاره : اقتصاد اثباتى(3) دستيابى به كارايى اقتصادى را وظيفه خويش مى شمارد. هدف, تخصيص منابع به نحوى است كه با امكانات موجود بيش ترين مطلوبيت فراهم آيد. اما اين كه اين مطلوبيت حداكثر شده, چگونه بين آحاد جامعه توزيع شود, به هنجارهاى(4) ... ...

دانلود مقاله آیین‌نامه معاملات در شرکت بورس اوراق بهادار تهران+همراه با هدیه

دانلود مقاله آیین‌نامه معاملات در شرکت بورس اوراق بهادار تهران+همراه با هدیه

مقاله آیین نامه معاملات در شرکت بورس اوراق بهادار تهران   فرمت فایل: WORD(قابل ویرایش)   چکیده ای از مقدمه آغازین ”مقاله آیین نامه معاملات در شرکت بورس اوراق بهادار تهران” بدین شرح است: مادة 1. تعاریف‏ منظور از "سازمان،" در این آیین‏نامه، سازمان بورس واوراق ... ...

مقاله ترجمه شده حسابداری دولتی اندازه گیری وضعیت مالی در شهرداری ها: اعداد مفهومی فراتر از خود دارند

مقاله ترجمه شده حسابداری دولتی اندازه گیری وضعیت مالی در شهرداری ها: اعداد مفهومی فراتر از خود دارند

شامل 28 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش فایل اصلی مقاله بصورت pdf هم موجود می باشد. عنوان فارسی:مقاله انگلیسی ترجمه شده اندازه گیری وضعیت مالی در شهرداری ها: اعداد مفهومی فراتر از خود دارند عنوان انگلیسی: Measuring the Financial Position of Municipalities: Numbers Do ... ...

مقاله نرخهاى مبادله ارز و دگرگونيهاى نظام پولى بين‏ المللى

مقاله نرخهاى مبادله ارز و دگرگونيهاى نظام پولى بين‏ المللى

نرخهاى مبادله ارز و دگرگونيهاى نظام پولى بين ‏المللى   نرخ ارز يا براساس محاسبه برابرى رسمى ارزهاى توافق شده بين كشورهاى عضو صندوق بين‏المللى پول و يا براساس عرضه و تقاضا در بازار تعيين مى‏شود. ارزش خارجى هر پول منعكس كننده شرايط اقتصادى كشور به طور اعم و قدرت خريد پول ... ...

مقاله ترجمه شده ایا اداره شرکت می تواند تاثیر عکس احساس سرمایه گذار بر تصمیمات شرکت را کاهش دهد؟

مقاله ترجمه شده ایا اداره شرکت می تواند تاثیر عکس احساس سرمایه گذار بر تصمیمات شرکت را کاهش دهد؟

شامل 25 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش فایل اصلی مقاله بصورت pdf هم موجود می باشد. عنوان فارسی:مقاله انگلیسی ترجمه شده ایا اداره شرکت می تواند تاثیر عکس احساس سرمایه گذار بر تصمیمات شرکت را کاهش دهد؟ عنوان انگلیسی: Can Corporate Governance Mitigate the Adverse Impact ... ...

دانلود تحقیق حسابداري اموال، ماشين آلات و تجهيزات

دانلود تحقیق حسابداري اموال، ماشين آلات و تجهيزات

دانلود تحقیق حسابداری اموال،ماشین آلات و تجهیزات قسمتی از محصول: مقدمه: داراييهايي كه در روال عادي عمليات تجاري به كار مي رود و تا سالهاي متمادي خدماتي را فراهم مي كند در حسابداري به دو گروه عمده زير طبقه بندي مي شود: داراييها عملياتي مشهود (Tangible Operation Assets) ... ...

مقاله ترجمه شده آیا از سود تقسیمی به عنوان انتقال سیگنال به بازار استفاده می شود

مقاله ترجمه شده آیا از سود تقسیمی به عنوان انتقال سیگنال به بازار استفاده می شود

شامل 21 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش فایل اصلی مقاله بصورت pdf هم موجود می باشد. عنوان فارسی:مقاله انگلیسی ترجمه شده آیا از سود تقسیمی به عنوان انتقال سیگنال به بازار استفاده می شود عنوان انگلیسی: Use Dividends to Signal or Not: An Examinztion of the UK Dividend ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

rabi1563@yahoo.com

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما